אבחון תרבות ארגונית
אבחון תרבות ארגונית
למה חשוב לאבחן את התרבות הארגונית?
התרבות הארגונית קובעת את אופני ההתמודדות של הארגון עם בעיות קיומיות ואת דרכי הסתגלותו לתנאי סביבה נתונים.
ארגון אשר מעוניין להצליח, מנהליו חייבים לברר האם התרבות הארגונית בארגון כיום הולמת את המטרות שהם/ן מעוניינים/ות להשיג. לדוגמא, תרבות ארגונית כשל סטארט אפ, בה "כולם עושים הכל" לא מקפידים על זמנים או רשמיות - משרתת את הארגון כל הוא בשלב התפתחות מזנק. כאשר נדרשת מן הארגון קפיצת מדרגה, התרבות הארגונית חייבת לקבל מיקוד של סדר וארגון ומעט פורמליות, כולל מבנה ארגוני אפקטיבי ויעיל.
כדי לאבחן את התרבות הקיימת בארגון ניתן להתייחס לתרבות הארגונית בדרכים שונות:
** תרבות ארגונית ככלי עבודה לניתוח מעמיק של התופעה הארגונית ודרך להבנתם
** תרבות ארגונית כמכשיר ניהולי שבעזרתו ניתן לשנות דפוסי התנהגות רצויים של חברי הארגון לטובת שיפורים בתוצאות העסקיות
** תרבות ארגונית כמנגנון שינוי המניע ומכוון את תהליכי ההתפתחות של הארגונים
** תרבות ארגונית כמהות והוויה אשר מעניקה משמעות הגיונית בתודעתם של חברי הארגון לתופעות מורכבות כמו אי-ודאות, עמימות, אי סדר ותמורות לא צפויות בסביבה
אבחון התרבות הארגונית הוא עניין למקצוענים. תן/י לניסיון לדבר, פנה/י אלינו בהקדם.
התקשר/י: 03-6350100 או 054-7653171
או השאר/י פרטים בטופס משמאל ונחזור אליך בהקדם.