רוצים לגייס עובדים? תכניסו גם משפיענים לצוות הגיוס שלכם
- אבל למה דווקא דרך משפיענים?
- אבל מהו גיוס עובדים באמצעות משפיענים?
- כיצד בוחרים משפיענים בתחום התעסוקה?
- מה במשפיענים מושך מועמדים איכותיים לחברה?
- איך אפשר להיעזר במשפיענים לטובת גיוס?
- וזה עובד!
- ובכל זאת, מה יכולים להיות החסרונות בעבודה עם משפיענים?
- אך אלו נחשבים למחירים קטנים ביחס לתרומתם
הרשתות החברתיות, המדיה והאינטרנט גרמו לשינוי משמעותי כמעט בכל תחומי החיים, החל מקניות שאפשר לעשות גם מהספה בבית ועד להכשרות וקורסים שאפשר לקחת רק דרך האינטרנט. הרשתות החברתיות הצליחו לעשות שינוי אפילו בתחום התעסוקה, כשהיום גם חברות וארגונים מצליחים להגיע למועמדים גם דרך הפייסבוק, האינסטגרם ואחרות. דבר זה יוצר קושי בגיוס עובדים איכותיים, שכן הם מוצפים בהצעות עבודה, ולא קל לתפוס את תשומת הלב שלהם. עניין זה רק מדגיש את הצורך בשימוש גם בשיווק עקיף בגיוס- כזה שמגיע גם ממקורות שאינם ישירים- כמו שיווק דרך משפיענים.
אבל למה דווקא דרך משפיענים?
היום כמעט לכל חברה ומותג יש מספר משפיענים ומשפיעניות שעוזרים בשיווק של החברה לקהל היעד המתאים. במיוחד בקרב קהל צעיר, היכולת של חברה להנגיש את מוצריה דרך אנשים שהם כבר עוקבים אחריהם ברשתות ומעריכים את דעתם- מגדילה את מספר הצרכנים שלה ומייצרת אצלם אמינות. משפיענים בתחום התעסוקה ובייחוד בגיוס עובדים, יכולים לשפר את היכולת של החברה למצוא עובדים חדשים ואיכותיים לשורותיה.
אבל מהו גיוס עובדים באמצעות משפיענים?
גם כאשר הם משווקים מוצרים, המשפיענים- בתור יוצרי תוכן יצירתיים, מצליחים למכור את המוצר מבלי שהצופה ירגיש שהוא למעשה צופה בפרסומת. כשצופים קושרים מוצרים ואפילו רעיונות עם אנשים אותם הם מעריכים, הם מפתחים אמינות למוצר שנמכר, והמשפיענים הופכים למעין שגרירים של החברה אותה הם מייצגים. דבר זה יהיה נכון גם לגבי גיוס של חברות באמצעות משפיענים: בתור מועמדת פוטנציאלית לעבודה, כשאראה משפיענית שאחריה אני עוקבת מפרסמת חברה ואומרת כמה היא מאמינה בפעילותה או במוצריה, יתגבר הרצון שלי לקחת בה חלק.
גיוס עקיף- כזה שנעשה באמצעות משפיענים, מגביר את החשיפה, ממקד את הפרסום לקהל יעד ספציפי ומגדיל את האמון של הצופים בחברה או הארגון.
כיצד בוחרים משפיענים בתחום התעסוקה?
כפי שחברת בשמים או תכשיטים תנסה לבחור דוגמן או דוגמנית שמתאימים לייצוג שלה, כך גם חברות עסקיות ידרשו לבחור מי מהמשפיענים מתאים להיות השגריר שלהן. יש כמה דברים שיכולים לעזור בבחירת המשפיענ/ית המתאימים:
ראשית, קהל היעד
האוכלוסייה בשבילה המשפיענ/ית יוצר את התוכן שלו הינה מרכיב משמעותי- שכן קהל היעד שרלוונטי למשרה הנדרשת, הוא קהל היעד אליו נכוון את שיווק החברה. דבר חשוב נוסף הוא גודל קהל היעד- משפיען בעל כמו עוקבים גדול יעיד על חשיפה אפשרית משמעותית יותר.
תוכן:
משפיען שהתוכן שלו לא תואם את ערכי החברה, או משפיענית שתחום ההתמחות שלה אינה רלוונטי לזה ל החברה יגרום לחוסר אמון של הצופה בפרסום שלה. משפיענית שתחום התמחותה הוא טכנולוגי לדוגמה, תהיה אמינה כשהיא תייצג חברה בתחום ההייטק.
האותנטיות והאמינות של המשפיענ/ית:
משפיענים שנחשבים לאמינים מול קהל היעד שלהם, כאלה שהצופים שלהם לוקחים את דעתם ברצינות הם בעלי סיכוי גבוה יותר ליצירת אמון בחברה אותה הם מייצגים. בדרך זו יהיה אפשר לגרום לעניין גם בקרב מועמדים איכותיים.
מה במשפיענים מושך מועמדים איכותיים לחברה?
משפיען הוא מעין עסקת חבילה, כשאנחנו עוקבים אחרי משפיענית באינסטגרם או אחרי משפיען באיקס, כנראה לא מדובר באיזה כישרון מיוחד או תכונה בולטת, אנחנו עוקבים אחריו כי אנחנו מעריכים את מי שהוא. כשמשפיען שאנחנו מעריכים ממליץ לנו על חברה או ארגון מסוימים, אנחנו משייכים אותו יחד עם מי שעובדים בה, מה שגורם גם לנו לרצות ולהיות חלק ממנה.
איך אפשר להיעזר במשפיענים לטובת גיוס?
ראשית, יצירת תוכן שיווקי משותף- דרך פוסטים, סרטונים ואפילו ציוצים- למשפיענים יש כוח בזירה החברתית, התוכן שלהם הוא הכלי להשגתו. אבל זוהי רק ההתחלה, אחרי סרטון שמראה יום בחייו של עובד בארגון או את ההטבות והאווירה המיוחדת שבחברה, ניתן לארגן גם אירועים שיווקיים: וובינרים, סדנאות ואפילו כנסים אונליין- כל אלו יכולים לגרום לאנשים איכותיים לרצות ולהיות חלק מאותה חברה. לפעמים מספיקה רק הנוכחות של אותו משפיען באירוע שמופק על-ידי החברה בשביל למשוך מספיק תשומת לב.
וזה עובד!
שריל סנדברג, שכאן בישראל מכירים גם בזכות פעילותה הנרחבת לטובת ישראל לאחר מתקפת השבעה באוקטובר בשנה שעברה היא גם סמנכ״לית התפעול של פייסבוק לשעבר. בתור משפיענית ברשתות, גם לאחר שעזבה את התפקיד הצליחה למשוך רבים לעבודה היוקרתית בחברת מטא. כך גם בחברות כמו טסלה וALO YOGA- כשמשפיענים ומשפיעניות מספרים על החברה הנהדרת עם האווירה המיוחדת והאנשים המדהימים, קשה שלא לרצות להיות חלק ממנה.
אך חשוב לזכור שיחד עם כל אלו יכול להגיע מחיר.
ובכל זאת, מה יכולים להיות החסרונות בעבודה עם משפיענים?
ראשית, המחיר: נדרשת השקעה כספית משמעותית כשעובדים יחד עם משפיענים- שכן השוק הזה נחשב לשוק יחסית יקר בעולם השיווק. המשפיענים יודעים עד כמה חזקה ורחבה יכולה להיות ההשפעה שלהם, ועבודה משותפת איתם נחשבת ליקרה יחסית.
כמו כן, נדרשים גם השקעה וזמן בעבודה עם משפיענים, הם רובם צעירים ועסוקים, ובעלי לוח זמנים שונה בתכלית מזה של חברות עסקיות.
אך אלו נחשבים למחירים קטנים ביחס לתרומתם
שיתוף פעולה עם משפיענים לטובת קידום חברות ועסקים ושיפור מיתוג המעסיק, הוא דוגמה לכיצד השוק יכול להסתגל למציאות המודרנית. בסוף, היכולת של משפיענים לשנות את כללי המשחק בכל הנוגע לשיווק אינה מוטלת בספק. שימוש במשפיענים יגדיל את קהל היעד הנחשף לחברה ובמקרה הזה הוא יכול גם לפתח במועמדים איכותיים רצון להצטרף אליה.
אז למה אתם מחכים? התחילו לשלב משפיענים כחלק מגיוס העובדים שלכם ותראו כיצד הם סוללים את דרכם של מועמדים איכותיים אל החברה או הארגון.