תקשורת ארגונית - מקור הקשיים
כבר ברור כי השגת תקשורת פנים ארגונית איכותית חשובה לתפקוד הארגון, לשביעות הרצון של העובדים וכמובן להתמודדות הארגון עם תחרות. מהם הקשיים בדרך להשגת תקשורת פנים ארגונית טובה יותר?
** העדר תיעוד – יוצר קושי לעובדים להבין מה נדרש לעשות וכיצד לבצע.
** פער בין שפת גוף למילים - לדוגמא, מנהל שמדבר על סובלנות בתוך הצוות אך בעצמו צועק וחסר סבלנות.
** תקשרות מסדרון – העברת מידע בין עובדים שלא בצורה מסודרת פוגמת בהעברת מידע נכונה ואיכותית, הן מבחינת התוכן - לאוו דווקא המסר שההנהלה רוצה להעביר, והן מבחינת העברת המידע – מנהל שלא נכח במסדרון באותו הרגע, לדוגמא, לא קיבל את המידע הנחוץ.
** משקפיים מעוותים – פרשנות סובייקטיבית.
** חסמים טכניים- אלו הם חסרונות של דרך התקשורת: פנים מול פנים, מסמכים או מסרים קצרים וכו'.
** חסמים כמותיים –עודף מידע ועומס יתר.
|
||||
|
___